/Ain Blogspot \
Entry About Exchange Stuff
0 Comment Here
Hanyalah Impian..!
Sabtu, 7 September 2013 • 10:23 PG • 0 comments



Zaman bergerak semakin pantas seiring dengan perkembangan teknologi yang pesat membangun dari sehari ke sehari . Pengaruh televisyen, filem DVD, internet dll membuatkan kita semua terdedah dengan pelbagai pengaruh dari dunia luar  Tambahan pula sekarang nii musim demam Korea, confirm lagi ramai yang berangan angan nak ad boyfriend yang persis seperti lelaki Korea kan kan ? 

Hm itu belum lagi tengok drama drama bersiri yang selalu keluar di televisyen atau novel novel cinta . Lagi berbunga bunga hati kita kan  Gejala itu akan menyebabkan kita berharap untuk mendapat boyfriend yang kononya pakej lengkap iaitu handsome, kaya, pandai dan penyayang, walhal itu semua hanyalah impian si pari pari ! 

Masalahnya nanti ialah, yang datang semuanya ditolak, yang dinanti nanti tidak muncul juga . Nak salahkan siapa nanti ?

Ada Apa Dengan Cinta 

Mimpi itu memang sesuatu yang indah . Tapi kita semua hidup dalam alam realiti, bukan filem 'CINDERELLA' atau 'BARBIE' 

Cinta sempurna ? Ap yang dimaksudkan dengan Cinta Sempurna ? Adakah sekadar idea yang kita tanamkan dalam pemikiran bahawa kita akan bertemu putera impian yang kacak, pandai, kaya dan hidup bahagia selama lamaya ?

Just remember, Cinderella dan semua cerita cerita indah itu hanyalah khayalan penulis dan tidak boleh diterapkan ke dalam minda . Takut takut nanti kita akan terbawa bawa dan berharap sesuatu yang mustahil pula .

Impian VS Realiti 

Dalam hidup, setiap manusia perlu ad target . But kita perlu berpijak di bumi yang nyata . Kalau diri hanya perempuan biasa, mana mungkin berkahwin dengan anak raja, tk begitu ?

Kita semua harus melihat manusia secara total . I mean dari segi fizikal dan rohani, kelebihan dan kekurangan, bukan sekadar ap yang kita mahukan sahaja image

imageOkay, kalau betul kita yakin akan mendapatkan ''Prince Charming'' yang kononya ala ala Korea dengan wajah kacak dan gaya yang comel serta manja, sampai bila agaknya yaa ? Em kebanyakan perempuan akan berkahwin sebelum umur tiga puluh tahun . Kita pula sanggup kahwin lambat asalkan dapat ap yang diinginkan . Bak kata pepatah '' Biar lambat asal selamat'' 

imageBerapa kerat sangat lha lelaki Melayu yang wajahnya ala ala Korea . Kalau ad sekalipun kebarangkalian kacukan Cina . Kita yakin pula dia punya pakej lengkap untuk menjaga kita selepas berumah tangga nanti ? Yakin dia akan menjadi ayah yang baik kepada anak anak kita nanti ? 

Cinta bukan hanya terletak pada paras rupa tetapi saling melengkapi antara satu sama lain

Berfikir Secara Rasional 

Kalau betullah suatu hari nanti impian kita untuk bertemu dengan ''Prince Charming'' tercapai dan hidup bahagia hingga ke akhir hayat maka kita lha orang yang paling beruntung dekat dunia ini . Tapi bila kita muka merasakan waktu menunggu terlalu lama dan menyedari bahawa impian itu palsu sahaja, pasti boleh mendatangkan tekanan kepada diri sendiri 

Lebih teruk lagi apabila orang sekeliling mengkritik dan mentertawakan kita . Silap hari bulan boleh putus asa dan kemungkinan besar membunuh diri 

Seeloknya, sebelum kita terjerumus dalam masalah masalah seperti ini, eloklah kita menganalisis logik sesuatu perkara itu berdasarkan pemikiran yang Waras  Jangan terima segala yang dilihat, dibaca dan didengar sebagai satu kebenaran . Mungkin boleh dijadikan hiburan tapi bukan pegangan dan ikutan .

Bila Sudah Terdesak 

Bila mula memilih, nanti bila dah terlewat, kawan kawan semua sudah berumah tangga, mulalah kita tertekan . Kawan kawan, keluarga, saudara mara semua akan mula mendesak kita kawin, mulalah kita tertekan . Kesudahannya kita akan mati akal dan menerima siapa sahaja untuk dijadikan pasangan . 

Solusi 

Tidak dinafikan dalam meniti usia remaja, semua orang mempunyai idola masing masing . Malah ad juga di antaranya yang ekstrem sehingga mengaku bahawa idolanya itu adalah kekasihnya . Ini mungkin kerana kita masih belum lagi bertemu dengan lelaki yang mempunyai kualiti yang sama seperti idola tersebut .

Ap yang penting sekarang, kita mesti membuka fikiran dan tidak berterusan dibayangi mimpi mimpi romantis . Jadilah orang yang sederhana dan realistik . Ap lha yang kurangnya pada lelaki lelaki di sekeliling kita ? 

✿ WELCOME ✿

silent reader(s)

Assalamualaikum to muslims who's reading this and willing to visit my blog. I hope you'll like my tutobies and this blog .You may leave your footprints at my cbox. Do follow me and In Shaa Allah i'll follow you guys back :)
✿ SHOUT HERE ✿

URL blog not email.
Dont be a faker pls.
No harsh words here okay?






✿ BLOG ARCHIVE ✿



✿ CREDIT ✿
Copycats & Spammer, I will repote to the police station!